HARAP MAKLUM ........

#########################################

Buat pembaca yang mahu meninggalkan komen, sila pastikan anda meninggalkan link blog anda dalam kotak komen DIQCUSS.


Terima kasih diatas sokongan anda....

kawie2020 team.

Persidangan Meja 4 segi...

72 comments
Baru-baru ni aku balik kampung sempena hari raya korban. aku mula cuti pada hari khamis dan hari khamis malam tu aku dah sampai dikampung tercinta di utara tanah air.

Best betul dapat jumpa mak aku yg tersayang tu, jumpa ayah aku yg sporting tu dan jumpa abang, adik, anak sedara dan ramai lagi... Kali ini keluarga aku tak buar korban, cuma tolong sedara n jiran2 yg buat korban...

Photobucket

Pada malam raya telah terjadi persidangan meja empat segi dirumah aku nih... Ahli2 majlis terdiri daripada mak aku sebagai Speaker, ayah aku sebagai pencadang dan abang n adik aku yg menjadi pentokong setia x berbelah bagi terhadap usul yg dibentangkan ini.

hehehehehehe... jangan ingat hanya ada persidangan bawah pokok ajer, persidangan meja empat segi ini pon bleh tahan jugak ler...


Usul Pertama:

Kawie dah ada gf ke blom?


Usul Kedua:

Ciri-ciri bakal isteri kawie...


Usul Ketiga:

Lain-lain perkara berbangkit...


##############################

Photobucket

Persidangan dimulakan dengan memanggil kawie untuk mengambil tempat sedangkan semua ahli majlis telah siap sedia ditempat masing-masing...

Puan speaker memulakan perbukaan dengan kata-kata aluan dan disertakan doa kesyukuran kerana semua ahli majlis dapat bersama2 pada raya kali ini...

Tanpa melenggahkan masa, Puan speaker terus mengalih pandangan kepada kawie dan bertanya " hg dah ada girlpren ke tak lagi?"

Tuan penyokong mula tersenyum sinis sebagai tanda sokongan usul puan speaker itu...

Kawie tergezut dan mula menjawab dengan payah dan perlahan... "Tak ada lagi la mak"...

Persidangan mula kecoh.. suara berbisik2 dan yg menjerit2 turut kedengaran....

"Diam..Diam... sila ambil perhatian semua" arahan puan speaker segera dipatuhi ahli majlis...

Ternyata speaker amat dihormati oleh ahli majlis...

"Awat jadi lagu tuh.. hg dah ** tahun dah, pasai apa hg tak cari? ayaq obat tu habis tak hg minum? entah2 hg buang macam tu saja" reaksi spontan puan speaker...

"hg betui-betui la memalukan aku... aku segan la org dok tanya hg bila nak kawen lagi nih" sampuk penyokong tegar majlis yg dikenali sebagai abang....

"dah..dah.. hgpa jgn dok bersora selagi aku x bagi kebenaran" arahan puan speaker kedengaran...

Suasana mula terkawal semula....

Kawie mula minta izin ke tandas bagi mengelakan suasana panas ini...

##############################

Puan speaker menyedari tempoh masa yg diambil kawie ke tandas sudah melebihi masanya lalu diarahkan Mukhirz (anak saudara) selaku pengawal memanggil kawie yg berada dalam tandas itu...

Kawie datang dengan muka yg mencuka...

Photobucket
Usul kedua dibentangkan secepat mungkin oleh siadik dengan muka yg tidak bersalah sedikit pun...

"ciri-ciri bakal isteri kawie ditentukan oleh kawie sendiri, kami semua setuju saja dengan semua syarat kawie asalkan kawie dapat berkahwen secepat mungkin"

"hg suka yg macam mana? ustazah ka? doktor ka? lawyer ka? ahli muzik ka? ataupun chekgu?" persoalan dilontarkan oleh puan speaker...

" tak tau lah mak, cheq(kawie) ni tak memilih sangat... yang mana mak suka yang tu lah cheq berkenan" jawab kawie...

"Cheq ada lah beberapa kawan pompuan tapi cheq x pernah jumpa depa lagi, cheq takut nak jumpa depa pasai nanti cheq kena gelak pulak, cheq boleh gelabah tak tentu pasai ni kalau jumpa pompuan" kawie menjawab dengan unsur2 miang sedikit...

"cheq ingat nak suruh mak pi dating la dengan depa... kalau mak kata ok, cheq lagilah ok sangat2..." tersenyum dan kemiangan kawie teserlah sedikit lagi...

"emmm.. ok.. mak setuju.. mak boleh pi dating ngan kawan2 hg tu.. mak tak ada masalah..."

"Hg cari lah yg pungkok besar sikit, senang nak beranak..."

"Yg muka nak bulat2 sikit, ciri2 isteri penyejuk hati tu..."

"Pasal keja tu mak tak kisah, akhlak kena baguih laa..."

"yg lain-lain tu mak tak kisah sangat"

Ulas puan speaker panjang lebar....

Tiba-tiba pencadang (ayah kawie) mencelah...

"kalau boleh hang cari yang beranak (lahir) bulan sembilan (september)

Kawie kehairanan lalu bertanya:

"pasai apa bulan sembilan?"

Lalu dijawab dengan spontan oleh pencadang:

Photobucket



"Pompuan beranak bulan sembilan ni tetek besaq"
(perempuan yg lahir pada bulan september bertetek besar)

Hahahahahahahahahaha....


p/s: betul ker? aku yg innosen ni tak tahu kebenaran cerita ini... hehehehehehe...

Misteri Kentut...

35 comments
Photobucket

Ini adalah info yg aku dapat dan mahu share dengan kawan2 sekelian... hehehehehe...


1. Orang yang TIDAK JUJUR

Orang yg kalau kentut lalu menyalahkan orang lain.


2. Orang BINGGUNG

Orang yg menahan kentutnya sampai berjam-jam


3. Orang BERWAWASAN 2020

Orang yang tahu masa yang terbaik untuk kentut.

Photobucket
4. Orang SENGSARA

Orang yang ingin kentut tapi x boleh kentut...


5. Orang MISTERI

Orang yg kalau kentut, orang lain tidak ada yang tahu...


6. Orang GUGUP

Orang yg tiba-tiba terkentut bila disergah...

Photobucket
7. Orang yang PERCAYA DIRI SENDIRI

Orang yg melepaskan kentutnya dengan bunyi yang amat kuat sekali...


8. Orang SADIS

Orang yg kentut didalam selimut ketika dikatil terus dikibaskan baunya...


9. Orang PEMALU

Orang yg kentut tidak bunyi tapi risau orang lain terbau kentutnya...


10. Orang yg STRATEGIK

Orang yg menyembunyikan kentutnya dgn tertawa terbahak-bahak biar orang lain tidak dapat mendengar bunyi kentutnya...


11. Orang BODOH

Orang yang kalau habis kentut menghirup nafas untuk menggantikan angin kentutnya yg sudah keluar...

Photobucket
12. Orang PELIK

Orang yg boleh mengeluarkan kentut bila disuruh...


13. Orang SOMBONG

Orang yg sering mencium kentutnya sendiri dan bercerita akan keharuman kentutnya sendiri...


14. Orang RAMAH

Orang yg tidak kisah mencium kentut org lain...


15. Orang yg tidak senang BERGAUL

Orang yg suka kentut bila berkumpul dengan kawan2...


16. Orang AKUATIK

Orang yg gemar dikentutnya didalam air...


17. Orang ATLIT

Orang kalau kentut sambil mengeluarkan tenaga dalam...


18. Orang JUJUR

Orang yg mengaku kalau habis kentutnya..


19. Orang PINTAR

Orang yg boleh menghuraikan kandungan bau kentut orang lain seperti bau telur atau buah durian...


20. Orang KELAKAR

Orang yg bila ketawa sambil kentut...

Photobucket
21. Orang yg ROMANTIK

Orang yg kentutnya berbunyi mendayu2 dan berirama merdu ketika sedang berdating...


22. Orang yg TIDAK SIHAT

Orang yg bila batuk dia akan terkentut...


23. Orang yg PANAS BARAN

Orang yg mudah marah bila terbau kentut walaupun kentutnya sendiri...


24. Orang yg PELUPA

Orang yg tertanya-tanya bila bau kentut padahal dia sendiri yg kentut...



p/s: hehehehehe.. anda yg mana satu? hahahahaha....

Minah Seksi Bertatu....

62 comments
Suatu hari aku dan hisham pergi ke Plaza Low Yatt untuk melihat beberapa peralatan komputer untuk kegunaan personal. Setelah meronda-ronda diplaza tersebut dan membeli beberapa peralatan yg diidamkan, kami merasa penat dan mahu berehat2 sambil minum.
Photobucket
Kami keluar dari Low Yatt dan berjalan2 disekitar bukit Bintang. Kami memilih star buck yang berhampiran dan penuh dengan orang ramai yang lalu lalang. Setelah mendapatkan minuman kami, kami mencari kerusi yg kosong. Kerana begitu ramai yg minum disitu, maka agak lambat juga kami memprolehi tempat duduk.

Setelah dapat kerusi, kami duduk dan minum sambil mencuci mata melihat orang yang berjalan2 disekitar situ. Ada yg putih, ada yg hitam, ada yg gemuk, ada yang kurus, Ada yg seksi ada juga yg bertutup litup.

Ketika aku dan hisham berborak2 sambil mencuci mata, tiba-tiba lalulah seorang awek yang tidaklah cun sangat tetapi mendapat perhatian aku dan hisham kerana berpakaian teraammmaaatttlaahhhh seksinya... Tak sangka ada juga yg berani seksi sangat ditempat ramai orang ni...

Minah itu memakai seluar jean pendek sehinggakan kekangkang dia. seluar itu amatlah ketat tetapi butang seluar itu terbuka sehingga menampakkan seluar dalam...

Dibelakangnya kelihatan tatu "love" yang memang jelas kelihatan. seolah-olah dia mahu menunjukkan kepada semua orang...

Dia lalu dihadapan kami tapi hisham masih tidak perasan lagi... aku cuba bagi isyarat mata kepada hisham untuk memerhatikan minah tadi... dan hisham memahami isyarat aku dan tanpa disuruh dia cepat2 menoleh melihat minah seksi tadi...

Hisham tergamam, melihat sambil meminum white choclate. Matanya tidak berkelip langsung.. Aku faham hisham cuba memenuhi syarat dengan hanya melihat sekali sahaja.. melihat 2 kali tu berdosa... lihat kali pertama dimaafkan. Sebab tu mata dia tidak berkelip langsung...

Dan aku gelakkan hisham kerana mulutnya comot setelah melihat minah seksi itu...

Setelah minah itu hilang dari pandangan mata kami, minah itu menjadi perbualan hangat antara aku dan hisham...

Kami mula membayangkan calon2 isteri kami dan apa yang kami nak buat bila sudah beristeri lagi... hahahahaha.. memang kami miang tahap gaban tuh... hahahahaha...

Photobucket
Dalam kehangatan berborak itu, secara tiba-tiba minah seksi tadi telah datang dan terus duduk bersama-sama kami...

Hisham terus cool... aku pulak diserang angin kus-kus... aku terus diam menyepi, mata terpaku kebawah tanpa menoleh kiri ataupun kanan seperti lagak orang yang bersalah....


Minah seksi: Hai... boleh tak i join u all.. tak ada tempat duduk ler... (berkata dalam nada yang manja)

Hisham: eh.. boleh saja.. boleh je temankan kitaorang... hehehehehe... (gelak seorang romeo)

Kawie: (Dalam hati).. x payah minta izin.. ko dah duduk pon... duduk dulu baru nak minta izin... hampeh!!!!

Minah seksi: bleh x i nak isap rokok? u all hisap rokok aper? nak minta sebatang?

Hisham: i hisap rokok peter.. hisap ler... (sambil menghulurkan rokok)

Kawie mengeluarkan rokok dunhill sambil mencucuhkan rokok dan meletakkan rokok dunhill atas meja. Lalu minah seksi tu ambil kotak rokok kawie, mengeluarkan rokok, mencucuh dan menghisap rokok dunhill tu...

Kawie: (dalam hati) hampeh minah ni.. paw rokok aku tanpa minta izin aku plak tu....

Minah seksi: Tadi u all dok usha2 i kenapa? Nak mengorat i kannnnn... nasib baik u all ni hensem...

Hisham: X adalah... kitaorang tengok2 jer.. lagipun u ni beranilah pakai seksi-seksi camni yer...

kawie: (masih lagi berkata dalam hati) hehehehehe.. dy kata aku hemsem tuh..hehehehe.. takpalah aku halalkan rokok aku tuh.. hehehehehe..(masih dok senyum2)

Minah seksi: ehh abang ni..(sambil menyentuh tangan kawie)... naper dok senyum sorang2 nih... sharelah.. i pun nak senyum2 gak ni... abang ni mesti banyak awek kan.. senyum2 camni awek bleh terpikat taw... (dengan nada manja)

Kawie: eerr...errr... (muka dah merah padam)

Hisham dok gelak2 kambing kat kawie... dan nasib baiklah pekerja star buck datang serahkan minuman dan kad star buck minah seksi tadi...

Minah seksi itu tersenyum pada pekerja star buck sambil mengambil kad star buck dam memasukkan dalam dompet kecil yg dikeluarkan dari beg tangannya...

Dalam dompet minah tadi ada gambar seorang lelaki yang berkumis tebal... aku dan hisham ternampak gambar lelaki itu..

Hisham: ehh.. u.. tu gambar suami u ker? hehehehehe...

Minah seksi: x lah.. bukan...

Hisham: gambar bf ekkk.... tersenyum lagi...

Minah seksi: pun bukan jugak... kikikiki...(gelak manja)

Hisham: habis tu gambar sape plak? tak kan gambar anak u kot.. u ni muda lagi kan...

Photobucket



Minah seksi: kikikiki.. x adalah... ni.. ni... gambar i sebelum operation.....

aku dan hisham terdiam terkedu.....

P/S: kalau boneka dan ah fatt ade mesti suka gila baban punyer tengok minah seksi tuh!! hahahahahahahaha...

angin Kus-Kus....

33 comments
Kesibukan aku berkursus telah menghalang aku dari mengupdatekan blog aku. aku seperti gila bayang kepada blog aku. hatiku meronta untuk membuka blog aku tapi apakan daya, sampai jer di bilik, pancaindera ku sudah letih dan mahu direhatkan tanpa dodoian..hehehehehe...

Photobucket

Aku teruja sewaktu menghadiri kurusus ini kerana:

1. banyak awek yg cun2.. yang paling best tu 90% blom ade bf lg.. hehehehehe....

2. ramai yang tak tahu tentang umur aku yg sikit terlajak ni... aku nampak muda kot so diaorg ingat aku sebaya jer ngan dyorang.. hehehehehe.. boneka ko jgn jeles!!!!

3. Setelah peserta kursus tahu aku ni yg paling tua, makin ramai plak awek nk berkenalan ngan aku... hehehehehe.. ternyata aku ensem n sweet... ehh dan juga innosen... hahahahahaha..

4. Secara tiba-tiba plak aku jadi femes sampai kene jadi penghulu... hahahahahaha... agak2 nya aku ni mempunyai daya kepimpinan kot dan kelihatan macho cam edward cullen... hahahahahaha...

5. Ade awek cuba goda aku, nak ajak kuar, nak belanja tgk wayang plak tu... hehehehehe... aku excited sgt....

tapi apa kan daya aku hanya manusia yang lemah kerana....

angin kus-kus aku datang menyerang bila awek datang approach aku... aku jd gelabah x tentu pasal... hampeh tul...

##############################

Ramai kawan2 blog ni kate aku patut kawen cepat2... ada yg suruh aku ngorat awek la... ada yg nak kenalan ngan aku ler.. dan macam2 lagi cadangan dari kawan2 blog ni..

terima kasih diatas sokongan anda.

Photobucket

Tapi sebenarnya aku ni adalah seorang yg pemalu sgt2 pada perempuan. Serius aku cakap ni... ramai yg x percaya tapi hakikatnya memang begitu....

Aku menghadapi masalah ini dengan awek yg baru aku kenal, ataupun awek yg dikenen2kan oleh member2 aku... kalau ngan officemate, sepupu ataupun pensyarah aku.. aku ok jer...

Angin kus-kus itu bermaksud:

"aku akan hilang keyakinan diri, gelabah, pendiam, tak tahu nak cakap apa ataupun muka aku akan jadi merah sgt2. kalau awek tu teramat2lah cun dating ngan aku, aku akan berdebar2 sgt sampaikan nak cakap pun aku gagap"

masalah ini menyebabkan aku selalu direject oleh awek2 yg berdating dengan aku. Member aku pernah menyatakan kekecewaannya pada aku bila sepupunya reject aku sambil berkata:

"muka dah ensem, cam chinese look tapi macam budak nerd ajer"


Itulah masalah utama aku dan masih menghantui aku sehingga sekarang. Sebab itu jodoh aku berat kot....

##############################

Photobucket
Pelbagai cara telah dicari untuk mengatasi masalah aku ini antaranya:

1. aku menghadiri seminar/kursus meningkatkan daya keyakinan diri... byk dah duit aku habis, ilmu aku dapat tapi angin kus-kus aku tetap ada jugak... kerana itu juga aku mampu berbincang semua jenis topik..politik, psikologi, ekonomi, motivasi, cinta, dan pelbagai lagi tapi bab2 awek, aku kalah dengan angin kus-kus ini....

2. Mak aku berusaha berubat cara kampung, banyak sudah air penerang hati, penguat peribadi di'langgah' aku tapi aku masih lagi berangin kus-kus... kalau setakat mandi bunga, mandi minyak, mandi susu.. semuanya dah dipaksa oleh mak aku tu...

3. Aku menceburi alam maya/blog bagi mengurangkan angin kus-kus ini, tapi aku masih lagi tidak mahu kuar berdating kerana aku rasa aku akan memalukan diri aku sendiri...

4. Aku berjumpa dengan kaunselor untuk atasi masalah ini... mahal tu... tapi ia masih dalam proses... belum ade petunjuk yang jelas lagi tentang penyelesaian masalah aku ini...

5. Aku juga pernah berkongsi dengan kawan2 blogger melalui YM, yer.. memang aku berani melalui alam maya ini tetapi aku sebenarnya sudah fobia utk berdating lagi....

6. Aku menyarankan kepada mak aku untuk carikan jodoh untuk aku tapi mak aku enggan kerana mahu memberi aku lebih masa untuk mencari pasangan hidup sendiri... mak aku cakap lelaki kawen lambat takper.. tapi aku memang nazak sgt nih... org lain ade anak2 yg chomel n cute cam aku tapi aku masih blom ade anak sendiri... anak tekak aku adelah..hehehehhehehe...

##############################

Mungkin juga korang akan gelakkan aku...
mungkin juga korang akan bantu aku atasi masalah ini...
mungkin juga korang akan mengambil kesempatan diatas kelemahan aku ini...
dan mungkin juga korang akan kesian kat aku....

##############################

Apa yg korang rasa?



p/s: selamat hari raya aidiladha buat semua...

Hentian bas....

36 comments
Aku menghilang beberapa hari dialam maya kerana kekangan dalam menjalankan tugas. kerana itu aku x dapat meng update kan blog aku ni...

Maafkan aku juga kerana tidak dapat mengunjugi blog anda kerana kelemahan diri aku dalam menjalankan tugas kerja ku ini...

N3 kali kali mengisahkan tentang peristiwa yg terjadi didepan mataku sendiri ketika beratur menaiki bas tetapi ia tidak terjadi kepada aku.. aku cuma pemerhati tidak bertauliah dalam hal ini...

##############################

Photobucket
Dalam kekalutan kotaraya yang besar, ada seorang gadis yang tersangatlah cantiknya sedang menanti bas. Dia memakai skirt kulit yang teramat ketat dan singkat matching anak baju kulit dan jaket kulit.

Apabila bas sudah berhenti dan orang ramai beratur untuk menaiki bas. sampailah giliran gadis tadi untuk menaiki bas tetapi disebabkan skirtnya yg terlalu ketat dan singkat, si gadis ini sukar untuk menaiki bas.

Apabila dia melangkah, skirtnya terselak, dan dengan muka yg sedikit kemerahan kerana malu, sigadis tersnyum kepada pemandu bas yg memerhati sigadis tadi...

Dia cuba melangkah satu anak tangga lagi control langkahnya dan dia berbuat begitu supaya pemandu bas itu tidak ternampak paha nya yg gebu dan putih melepak itu..

dan dia buka sedikt zip skirtnya supaya skirt itu tidak terlalu ketat supaya senang dia melangkah tangga bas tersebut....

Tetapi dia masih lagi tidak boleh melangkah..... Pemandu bas masih memerhati sigadis tadi...

Sekali lagi dia membuka sedikit lagi zip skirtnya supaya tidak ketat bagi membolehkannya tidak mengangkat dan menarik skirt ketat itu bagi membolehkannya melangkah...

tetapi masih gagal lagi nak melangkah....

Dengan senyuman yg sedikit nakal bercampur malu kepada pemandu bas itu, dia membuka sedikit lagi zip skirtnya untuk longgar sedikit tetapi masih lagi gagal nak melangkah...

Ada seorang jejaka yang berbadan sasa dibelakang gadis tersebut yg beratur menunggu giliran untuk menaiki bas. Wajah jejaka tersebut betul2 selaras di punggung sigadis tadi...

Oleh kerana si gadis itu mengambil masa yang lama, maka si jejaka tadi terus memegang pinggang sigadis dan menggangkat si gadis tersebut keatas bas...

lalu si gadis itu terus menoleh kepada sijejaka yg sepatutnya menjadi hero dan menjerit kepada sijejaka tadi...

"kenapa awak menyentuh saya? awak ni tak tahu malu ker? lagipun saya bukannya kenal awak pun!!!! Awak memang lelaki gatal, miang nak mampus dan suka mengambil kesempatannnnn!!!!!...

Sigadis tadi dengan penuh emosi memarahi si jejaka tadi... lalu si jejaka tadi dengan selambanya berkata...

Photobucket

"Sebenarnya saya bersetuju dengan cik yg kita tidak kenal satu sama lain tapi bila cik merangsang anu saya sebanyak 3 kali tadi dengan menampakkan spender yg berwarna merah cik, saya ingatkan anu saya dan anu cik berkawannnnn!!!"

Cinta dan keterlanjuran...

74 comments
Sebenarnya aku tidak mempunyai apa-apa masalah dalam percintaan kerana aku belum terjerumus kedalam alam bahagia itu. Aku masih seperti dulu yang masih tercari-cari permaisuri hati aku ini demi menyerpurnakan kehendak agama dan ibubapaku.

Aku masih mencari bahan untuk pengkajian aku tentang manusia, tingkahlaku, perasaan dan juga segala-galanya tentang kehidupan manusia.

Terima kasih daun keladi diucapkan kepada semua yang masih tidak jemu-jemu walaupun gaya penceritaan aku sudah berubah.

Terima kasih juga diatas komen-komen yang aku cukup senang menerimanya walaupun ia sinis, miang, sakit, manis dan sebagainya.

N3 ini berkenaan cinta dan keterlanjuran. Pertimbangan pembaca amat dialu-alukan...

##############################

Photobucket
Siti Natasha adalah seorang pelajar universiti tempatan yang berasal dari Selangor. Ibubapanya adalah seorang yang patuh kepada ajaran agama dan siti Natasha juga turut menerima didikan serta asuhan yang cuku baik.

Setelah tamat SPM, Siti Natasha berjaya melanjutkan pelajaran ke Universiti berprestij negara. Ibubapanya gembira dengan siti natasha memandangkan beliau adalah anak yang patuh dan menyenangkan kedua ibubapanya.

Ketika di Universiti, Siti Natasha telah menghadapi kejutan budaya dan sosial. Kehidupan yang diuruskan sendiri dan jauh dari pandangan ibubapanya menyebabkan Sita natasha merasakan bahawa dia menemui kebebasan sebenar.

Dia mula bersosial dengan rakan-rakan tetapi pada masa yang sama Sitai Natasha masih mengekalkan keputusan peperiksaan yang cemerlang. Dia menjadi popular dikalangan pelajar fakultinya disebabkan kemanisan wajah ayunya, kesopanan dan mudah mesra dengan semua orang.

Photobucket
Disini juga dia mula tertarik kepada Rizal, seorang jejaka yang ganteng, berpersonaliti dan menjadi perbualan mahasiswi-mahasiswi di fakultinya.

Tahun ketiga pemngajiannya siti natasha telah menyewa rumah diluar setelah dia membuat keputusan untuk berdikari sepenuhnya dan mahu merasai pahit maung hidup bersendiri diluar bersama-sama rakan-rakan sosialnya itu.

Pagi itu didalam kesuraman pagi yang basah secara semulajadi, Siti Natasha sedang menunggu bas universiti untuk kekampus bagi menjalani pengajian seperti biasa. Dia sudah lewat kerana tiada kunjungan bas seperti rutin. Kegelisahannya terpalit di riak wajahnya dan kelakuannya menggambarkan ketidakselesaan dirinya itu.

Tanpa diduga, Rizal, seorang jejaka datang bersama motornya, menghulurkan topi keledar dan menawarkan perkhidmatan untuk menghantarnya ke kampus. Siti Natasha malu dan menolak dengan keayuan penuh dengan kesopanannya. Tetapi dengan pujukan yang logik oleh jejaka tersebut telah mencairkan nurani Siti Natasha untuk membonceng motor bersama ke kampus.

Photobucket
Mulai dari saat itu, bimbit-bimbit cinta tumbuh mekar mengharumi kehidupan mereka berdua. keakraban mereka dicemburi rakan dan taulan dan sentiasa menjadi perbualan utama mahasiswa dan mahasiswi di fakulti mereka. Dan mereka sedar dan akur tentang ini tetapi kehidupan mereka tetap diteruskan.

##############################

Oleh kerana itu, mereka sering keluar berdua, berdating dan lokasi percintaan mereka adalah Putrajaya kerana ia jauh dari universiti mereka dan bagi mengelakan pertembungan dengan rakan-rakan pengajian mereka.

Entah mengapa pada suatu malam itu, mereka berdua telah melakukan onar. Mereka terlanjur tanpa disedari. kerana berahi yang memuncak, akhirnya mereka tewas. Didikan agama Siti Natasha telah terbuang jauh sehinggakan mahkota keperawanannya telah disandarkan kepada Rizal.

Rizal dan Siti Natasha terkejut dengan apa yang telah berlaku. Siti Natasha menangis sesungguh-sunguhnya selepas kewarasan mereka kembali. Melihat tompokan darah diatas cadar, menyebabkan Siti Natasha semakin rawan dan terus menangis...

Siti Natasha menjauhkan diri dari Rizal. panggilan rindu Rizal tidak diendahkan.. selama sebulan mereka begitu...

Dia benci Rizal.... tapi dia juga cukup menyayangi Rizal... Dia menyampah dengan Rizal tetapi hatinya gundah kerinduan kepada Rizal...

Tetapi akhirnya, Rizal juga berhenti menghubungi Siti Natasha.... Siti Natasha gelisah situasi itu.. lalau dia menghubungi Rizal dan berlakulah pertemuan semula setelah sebulan berlalu...

Pertemuan itu berlaku bagi meleraikan permasalahan mereka tetapi perlakuan onar itu terus terjadi antara mereka berdua. Dan ia seperti berterusan. Rizal dan Siti Natasha seperti ketagihan melakukan perhubungan sumbang itu...

Siti Natasha dan Rizal sudah berubah. Mereka sering bertemu diwaktu malam dan melempiaskan nafsu serakah mereka berdua. Mereka juga sering bergaul dengan 'graduan Mat Rempit' dan hanyut didalam dunia itu sendiri...

##############################

Suatu hari siti Natasha tersedar dengan apa yang berlaku. Dia mula enggan melakukan perbuatan terenak kutuk itu dengan Rizal. Seminggu mereka tidak bersama. Rizal mulai gelisah. Siti Natasha mahu memerangkap Rizal supaya mengahwininya.

Siti Natasha menjemput Rizal untuk ketemu kedua ibubapanya tetapi Rizal enggan. beberapa kali diajaknya tetapi sebanyak itu jugalah Rizal memberi alasan.

Hari yang cerah itu, Siti Natasha menghantar SMS kepada Rizal, mereka akan bersama semula sekiranya Rizal datang makan malam dan selepas makan malam itu Rizal akan menghantarnya kerumah sewa nya. Dia juga memesan supaya Rizal tidak terlupa untuk membeli kondom.

Bagai pucuk dicita ulam mendatang, Rizal gembira dan dia meminjam kereta teman serumahnya dan petang itu dia ke kampung Siti Natasha. Dalam perjalanan itu Rizal terlupa membeli benda penting iaitu kondom, lalu dia singgah di farmasi di bandar kecil dekat kampung Siti Natasha.

Rizal masuk dan membeli kondom dengan selambanya dan pekerja farmasi itu menjeling dan memandang serong kepada Rizal.

'alaa.. orang beli ni pon dah cukup bagus.. nak jeling2 plak!!!....

kata Rizal perlahan tetapi didengar oleh pekerja farmasi itu...

##############################

Rizal sampai petang itu di rumah Siti Natasha. Ibu siti menyambut Rizal dengan mesra. Kemudiannya ayah siti juga baru pulang dari tempat kerja. Mereka berborak dengan mesra sekali. Topik perbualan dicuri dengar oleh Siti Natasha dan Siti Natasha kagum dengan kepetahan Rizal berbicara tentang agama dengan ayahnya.

Setelah solat maghrib, ayah Siti Natasha menyuruh Rizal membaca doa dan Rizal membacanya dengan baik dan kushyuk sekali. Siti Natasha kagum dengan Rizal.

Makan malam nerjalan dengan tenang, mesra dan amat menggembirakan Siti Natasha.

Ketika dalam kereta dalam perjalanan ke rumah sewa siti Natasha, Rizal masam mencuka, Siti Natasha perasan dan mahu menghiburkan rizal. lalu Siti Natasha mencubit sambil berkata;

"awak ni tak cakap pun yang awak ni tahu banyak tentang agama, siap boleh baca doa panjang-panjang, berlagu dan sedap la.."

Siti Natasha memuji Rizal sambil buat-buat merajuk. Manis suasana ketika itu...

Rizal pun menjawab spontan;

Photobucket

"awak ni pun satu, tak cakap pun yang ayah awak ni kerja kat farmasi dibandar kt kampung awak..."

masih lagi dengan muka yang masam....

Keseronakan menaiki keretapi!!!

49 comments
Photobucket
Semalam aku menerima respon melalui email, ym dan dari komen bloggers tentang N3 semalam yang telah mengusik jiwa mereka. Ada terkejut kerana perubahan n3 secara tiba-tiba membuatkan kawan-kawan tertanya-tanya...

Ada juga yang sempat mengusik aku melalui email, menyangkakan bahawa aku sudah ketemu cinta yang dicari-cari...

Ada juga yang tersenyum memikirkan adakah kawie sudah bertaubat... hehehehehe...

Sebenarnya tiada apa yang berlaku pada diri kawie ini. Semua anggapan itu ternyata salah. Aku cuma mahu mempelbagaikan kemahiran menulis aku. itu sahaja...

Dan aku masih lagi dalam misi dan visi ku yang tidak pernah luntur.

Terdapat 2 ruang komen di blogku ini. 1 yang komen blog biasa dan 1 lagi adalah komen Disqus. Rakan-rakan boleh memilih mengikut keselesaan untuk mengomen dimana-mana sahaja...

##############################

Photobucket

Kawie bersama anaknya, Carl Zafran menaiki keretapi dari stesen keretapi Kuala Lumpur menuju ke Alor Setar. Kawie sudah berusia 56 tahun dan Carl Zafran baru memasuki umur 25 tahun.

setelah semua penumpang mengambil tempat, keretapi mulai bergerak perlahan demi perlahan. Perjalanan itu bermula dengan keseronokan dan kegembiraan bagi Carl Zafran.....

Carl Zafran duduk ditepi tingkap. Terserlah riak-riak kegembiraan dimuka Carl Zafran melihat dari dalam keretapi itu. Carl membuka tingkap dan menghulurkan tangannya keluar.. merasai derusan angin yang menyapa tangannya...kegembiraan masih terserlah dimukanya...

"daddy... tengok!! pokok-pokok semuanya bergerak ke belakang kita"

Kawie hanya tersenyum manis dan merasai kegembiraan Carl Zafran...

Didepan Kawie ada 2 orang lelaki yang terkejut melihat tingkah Carl Zafran, tetapi mereka mendiamkan diri...

Mereka hanya memerhati dan mendengar sahaja perbualan kawie dan anaknya, Carl Zafran....

Mungkin mereka hairan melihat Carl zafran yang berkelakuan seperti budak kecil yang baru berumur 7 tahun...

Tiba-tiba carl zafran bersuara lagi dengan kuatnya

"daddy..daddy... tengok awan tu... dia ikut kita sekali dengan keretapi"

Perbualan itu menjadi perhatian 2 orang lelaki tadi. Mereka mula memaparkan pandangan mengjengkilkan kepada Carl zafran.

Hujan mulai turun.. Carl mengeluarkan tangannya merasai titisan air hujan itu. Bagaikan tidak puas, lalu Carl zafran mengeluarkan kepalanya ditingkap, mendongak melihat keatas.. merasai titisan air hujan... matanya turut tertutup seolah-olah menghayati setiap titisan air dari langit itu...

Lalu carl zafran menjerit lagi...

"daddy..daddy.. hujan ni.. air hujan kena kepala carl ni.. tengok daddy... hahahahaha... best lah daddy.."

Kejadian ini menguji kesabaran 2 lelaki tadi. Mereka bergerak kearah kawie. Terpapar kejengkelan dimuka mereka terhadap kelakuan Carl Zafran tadi...

"pakcik.. saya rasa pakcik kena bawa anak pakcik ini ke Hospital Bahagia Tanjung Rambutan. Anak pakcik ni boleh mencederakan orang lain..."

Lalu kawie pun berkata dengan perlahan supaya tidak melukakan hati Carl Zafran tetapi dapat didengari oleh kedua-dua lelaki tadi...

Photobucket

" Sebenarnya pakcik dan anak pakcik baru balik dari hospital setelah seminggu disana.. hari ini kami pulang setelah anak pakcik ini mendapat matanya setelah 25 tahun tidak dapat melihat..."

Pengorbanan Chenta

144 comments
Photobucket
"Abang... abang... lama lagi ke nak baca surat khabar tu... saya sibuk kat dapur ni.. boleh tak abang tengokkan Aimi tu.. Aimi tak mahu makan nasi... abang pergilah pujuk dia... kalau tak ada orang tengok tak akan makan tu..."

Kawie terdengar suara isterinya dari dapur. lalu kawie melipat surat khabar dan pergi kearah aimi yang bersama sepinggan nasi.

Aimi seorang anak perempuan yang cerdik. Dia berusia 8 tahun dan sudah darjah 2. Aimi memang tak suka makan nasi. Dia lebih gemarkan nugget, hotdog, mee dan maggi.

Sememangnya pada hari minggu, kawie akan bersama isteri dan anak perempuannya, aimi, akan berada dirumah. Kadang-kadang mereka akan keluar bersama.

Aimi sayang, kenapa tak nak makan nasi ni.. nanti mummy marah... makan lah sikit yer.." kawie memujuk aimi sambil cuba menyuap nasi kemulut anak kesayangannya, aimi auleya'.

Aimi menarik mulut muncung sambil mengeleng kepala....

"sayang tolong daddy ek... tolong dady makan nasi ek.. nanti mummy marah daddy... sayang tak nak tengok mummy marah daddy kan"

Aimi menunduk kepala, berdiam diri seribu bahasa....

"sayang sayang daddy kan... marilah makan.. daddy suapkan yer"...

"daddy... aimi sayang daddy tapi ada satu syarat kalau daddy nak aimi makan nasi.."

"oklah.. daddy akan ikut syarat sayang tu ek.. mari daddy suapkan nasi"

Kawie senang hati kerana aimi makan nasi dengan mulut yang penuh itu... Aimi tanpa merungut terus makan sambil disuap oleh daddynya itu.

Isteri kawie terkejut melihat aimi berjaya makan nasi dengan habis. Lalu bertanyakan kepada kawie bagaimana aimi boleh makan nasi sampai habis..

"abang berjanji nak turutkan syarat aimi ni sekiranya aimi makan nasi sampai habis.." terang kawie pada isterinya...

"aimi jangan lah nak benda-benda yang mahal... mummy dan daddy tak ada duit sangat" kata ibu penyayang itu.

"Aimi tak nak barang lah mummy, aimi tak minta barang-barang mahal" kata aimi dengan suara yang perlahan...

"ok sayang, sayang nak apa? cakaplah" kata kawie sambil tersenyum...

"tapi daddy jangan marah yer" kata aimi sambil tersekat-sekat suaranya...

"aimi nak gunting rambut sampai botak licin" suaranya masih lagi dalam keadaan takut...

"apa!!! mana boleh budak perempuan berambut botak!!!" tegas isteri kawie yang agak emosi dengan permintaan anaknya itu...

"kenapa aimi nak botak kan kepala ni.. tak takut kawan-kawan kat sekolah ejek nanti?" kawie bersuara memujuk...

"Daddy tahukan aimi tak suka makan nasi.. susah aimi nak makan nasi tapi aimi makan juga.. daddy, botak kanlah rambut aimi.. daddy kan dah janji" aimi mula menangis...

kawie terpandang isterinya melihat telatah anaknya itu... isterinya seperti memahami dan mengangguk perlahan memberi persetujuan...

"dah lah tu sayang, jom daddy bawa aimi ke kedai gunting rambut.. kita botakkan kepala aimi yer" kawie berkata sambil memujuk...

####################

Photobucket

Pagi isnin itu seperti rutin harian, kawie dan isteri menghantar aimi kesekolah sebelum mereka menruskan perjalanan ke pejabat masing-masing.

Setelah bersalaman di pintu pagar sekolah, tiba-tiba seorang budak lelaki yang ditemani ibunya memanggil aimi...

"aimi.. aimi.. tunggu... kita masuk sama-sama yer" laung Sanjay yang botak itu...

Sanjay berlari-lari kearah aimi dan mereka bersama memasuki kawan sekolah....

“Sir, your daughter is great indeed!”

Tanpa memperkenalkan diri, ibu Sanjay bersuara sambil datang kearah kawie dan isterinya....

“That boy who is walking along with your daughter is my son Sanjay. He is suffering from leukemia.” Ibu Sanjay berkata dengan sedih.

“Sanjay could not attend school for the whole of the last month. He lost all his hair due to the side effects of the chemotherapy".

"He refused to come back to school fearing the unintentional but cruel teasing of the schoolmates. Your daughter visited him last week and promised him that she would take care of the teasing issue. But, I never imagined she would sacrifice her lovely hair for the sake of my son! Sir, you and your wife are blessed to have such a noble soul as your daughter.”

Kawie cukup tersentuh tanpa berbicara... hatinya begitu terusik sekali...

Kawie berkata dalam hati:

“Aimi sayang, aimi Sayang ajar daddy tentang pengorbanan!”

aku baru tahu jenis Saiz.. hehehehehe...

85 comments
hahahahaha.. aku nak gelak dulu coz aku baru faham benda ni. Memang dah lama dah aku dok tertanya2 kenapa ia dikira camtu dan akhirnya aku dah dapat jawapan... hahahahaha...

####################

Have you ever wondered why A, B, C, D, DD, E and F are the letters used to define bra sizes?
If you have wondered why, but couldn't figure out what the letters stood for,
it's about time you became informed!

{A} - Almost Boobs...

{B} - Barely there.

{C} - Can't Complain!

{D} - Damn!

{DD} - Double damn!

{E} - Enormous!

{F} - Fake.

{H} - Help me!!!!

terjemahan Bahasa Melayu mengikut fantasi aku... hahahahahaha....

Pernahkah anda tahu mengapa size bra adalah A, B, C, D, DD, E dan F?
huruf2 ini berasal dari perkataan Inggeris dan mungkin juga kita tak tahu huruf ini adalah untuk apa kan... so skrg masanya untuk kita tahu ... hehehehehehehe...

{A} - Selalu diejek/diperkatakan... hehehehehehe...kecik sgt..size budak2 x cukup umor... hehehhehehe...

{B} - memang terbuka.. dipaparkan atau terkeluar.... hahahahaha...

{C} - Tak boleh complain! okla tu kira besar size asia..hehehehehe...

{D} - Bapak besar tuuhhhh! fuyohhhh!!!!

{DD} - Bapak tokwan besar tuu.. gila baban syeh!!!! hahahahaha....

{E} - tersangatlah besar tuuu! aku takut yg size nih!!!! hahahahahaha...

{F} - Tiruan tu... mesti buat plastic surgery! byk pelakon citer miskin size nih la...hahahahahaha....

{H} - tolong aku!!!!! hahahahahahaha



Untuk lebih pemahaman rakan2 sekelian, sila rujuk dibawah.... hahahahahaha....

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Nota kaki bucuk: aku memang best... hahahahahaahahahahahaha......tolong akuuuu... miang aku overdos nih... hahahahahahahaha...

Lembu tu tak bersalah!!!!

46 comments
Hujan yg turun x henti2 ni menyebabkan bayak aktiviti rutin yang best boleh dilakukan. Tido adalah pilihan utama..

buat budak2 lelaki kalau x leh tido waktu2 sejuk cam ni, gi amik dvd action@ org miskin atau dan layan sambil mendakap bantai..
memang best dilayan waktu2 begini...

Boneka x sakit mengelarkan aku suka buat n3 seksual movement. beberapa member pompuan cakap aku ni lushah!

Sebenarnya aku tak faham apa maksud mereka. mungkin juga kerana aku ini innosen kot... yg kurang faham tentang benda2 yg diaorg cakapkan ini...

####################

n3 kali ini akan menguji kefahaman rakan2 yg berminat untuk membaca... N3 ini juga mempunyai maksud yg tersirat bagi menguji kefahaman anda. setelah membaca karangan dibawah, anda boleh memberi rate kefahaman anda seperti:

1. Gaban genius- menunjukkan anda faham sepenuhnya maksud n3 ini...
2. oppsss...- menunjukkan anda kurang faham tetapi x benggong...

Tak faham tak bererti kita bodoh tetapi ia bermaksud kita masih lagi dalam proses pembelajaran...

Dan AMARAN dari kawie, Janganlah anda berasa BODOH, kerana itu tidak baik untuk kesihatan anda.

####################

Photobucket
N3 ini digarap dari pengalaman seorang pegawai jabatan haiwan. Kisah ini diceritakan oleh pegawai haiwan berkenaan ketika sedang minum bersama kawie diatas urusan kerja.

Kisah ini berlaku pada penghujung tahun 70an dan diawal tahun 80an. tarikh sebenar tidak dapat dipastikan oleh pegawai haiwan berkenaan kerana sudah lama terjadi peristiwa menyayat hati ini.

Disebuah pulau di Pantai timur tanah air, disebuah kampung terdapat sepasang suami isteri yang menternak lembu. Pasangan ini mendapat khidmat nasihat jabatan haiwan dari segi penternakan lembu mereka dan pasangan ini juga terlibat dalam program Jabatan haiwan.

Oleh kerana mereka tinggal dipulau, sudah pastinya perhubungan dengan tanah besar (terengganu) menjadi sukar. Segala urusan harus dibuat ditanah besar dan hanya pengangkutan bot sahaja yg menghubungkan penduduk pulau dengan tanah besar.

Kadang2 terdapat juga jabatan2 kerajaan datang kepulau itu untuk membuat pemantauan seperti jabatan kesihatan, haiwan, dan sebagainya.

Pulau itu juga tidak mempunyai telefon, perhubungan television dan perhubungan yg ada hanyalah radio.

Suami mempunyai urusan penting di tanah besar. maka dia perlu ke tanah besar pada hari ini. tetapi pada masa yg sama akan ada pegawai haiwan akan datang melihat lembu beliau untuk proses pengawanan.

Isterinya memang tidak berapa tahu tentang penternakan lembu ini, jadi si suami mesti menyampaikan maklumat dengan betul untuk siisteri supaya pegawai haiwan dapat menjalankan tugasnya dengan senang. Kalau tidak si suami terpaksa menunggu bulan depan untuk menanti lawatan bulanan untuk melakukan proses penternakan lembunya.

Suami: Yah, nanti kalau pegawai haiwan datang, ko bawa dia kebangsal lembu untuk proses pembiakan lembu kita.

isteri: Lembu abang ada 10 ekor, yang mana satu nak diberi pada pegawai haiwan tuh?

Suami: Kt bangsal tu ada 10 bahagian untuk setiap ekor lembu, yang abang letakkan penyangkut merah tu adalah lembu yg nak dibiakkan.

Isteri: penyangkut merah tu nak buat apa?

Suami: ko x yah tahu.. tahulah pegawai haiwan tu nak buat apa.. ko jgn campur urusan kerja aku.. kerja ko tunjukan bangsal lembu yang ada penyangkut merah kt pegawai tu saja...

Setelah puas dengan penerangan yang diberi si suami pun pergilah kejeti untuk menaiki bot ke tanah besar.

Dalam pukul 10 pagi, pegawai tu pun sampai dirumah pasangan tersebut. setelah salam dijawap maka si isteri dengan patuhnya menunjukkan bangsal lembu kepada pegawai haiwan dan menunjukkan lembu mana yg mahu dibiakkan..

Pegawai haiwan perasan ade 3 ekor lembu betina yg mahu dibiakkan. setiap tempat lembu itu ada paku merah yg cantik dan besar.

Pegawai haiwan: Puan, saya perasan setiap lembu nk dibiakkan ini ada paku merah yg cantik kt bangsal dia. Apa guna paku merah tu puan?

Sisteri tadi pun menjawab;

Photobucket



errr.. errr... nak sangkut seluar enciklah.....

Nota kaki bucuk: rate lah kefahaman anda... hahahahaha....

kisah Gajah Sarkas...

72 comments
N3 ini mempunyai unsur2 sex yang melampau. Pertimbangan pembaca adalah diharapkan...

N3 ini juga lebih sesuai untuk lelaki tetapi kalau budak pompuan degil nak baca gak, aku x bertanggungjawab ek... hehehehehe...

Kisah ini berlaku diThailand. Tidak dapat dipastikan sama ada ini adalah kisah benar ataupun penipuan semata-mata.

####################

Photobucket

thailand memang popular sebagai negara gajah putih. thailand juga memang femes dengan layanan gadis2 yg menawan, menghiburkan dan servis top kelas.

Selain itu juga thailand memang terkenal diseluruh dunia sebgai sekolah binatang. Ini adalah kerana mereka mempunyai kepakaran dalam melatih binatang2.

Kalau anda pernah ke phuket, sila kunjungi FantaSea Phuket, kerana ia akan menyajikan hiburan dimana persembahan lembu menari, burung merpati menari bahkan ayam turut boleh menari mengikut irama muzik...

Ada seekor gajah sarkas yg paling pandai didunia. Ia dikenali kerana kepandaiannya mengikut arahan manusia dan ia juga memahami bahasa manusia. Gajah ini juga dianggap sebagai taiko dikalangan gajah2 lain di akademi gajah diphuket.

Pada suatu hari seorang jutawan telah datang ke akademik gajah dan membeli gajah tersebut. Gajah itu dibawa kerumahnya.

Gajah tersebut berasa tidak puas hati lalu memboikot tuan batu nya itu. Gajah itu tidak mahu makan, minum mahupun bersuara bahkan tidak mahu mengikut arahan lagi...

Seminggu telah berlalu dan gajah itu mula menjadi kurus. Tuan gajah itu menjadi runsing.

Tuan gajah sebagai seorang jutawan menggunakan kekayaannya untuk menyelesaikan masalah ini. Beliau telah menawarkan kepada semua orang bahawa sesiapa yang berjaya menghiburkan gajah tersebut sehingga ketawa akan menerima hadiah wang tunai yg cukup lumayan.

Ramai org mencubanya tetapi tidak berjaya. Lelaki, wanita, tua, muda, org puih, org thailand semuanya tidak berjaya.

Berita ini telah sampai kepada seorang remaja yg bernama kawie yg teringin mencubanya. Setelah tiba di phuket, kawie terus kerumah jutawan tersebut untuk mencuba nasibnya.

setelah meminta izin, Jutawan tersebut dengan endah tak endah memberi keizinan kepada kawie seorang budak yg innosen...

Lalu kawie kebelakang berseorangan ke kandang gajah tersebut. Tidak sampai 5 minit, gajah tersebut telah ketawa berdekah2...

Photobucket

Jutawan tersebut hairan dan berasa gembira kerana gajah itu telah berasa gembira. Lalu kawie diberi hadiah seperti yg dijanjikan...

seminggu berlalu, sebulan pun tiba, gajah itu masih lagi ketawa tanpa henti2...

Jutawan berasa rimas kerana ketawa gajah itu sungguh kuat tanpa henti menyebabkan jutawan tersebut tidak boleh tidur...

Setelah 2 bulan berlalu, gajah itu masih lagi ketawa.. jutawan itu sudah tension tahap gaban lalu menganjurkan pertandingan sekali lagi bagi membuat gajah itu menangis pulak.. hadiah yg ditawarkan pun lebih lumayan dari dulu...

Ramai yg mencuba tetapi gajah itu tetap ketawa... ramai juga yg kecewa kerana tidak berjaya...

Sekali lagi kawie terdengar berita ini dan mahu mencuba memasuki pertandingan tersebut.

Berangkatlah kawie ke phuket sekali lagi. jutawan tersebut memberi keizinan kepada kawie untuk mencuba...

Lalu kawie pergi kebangsal gajah dan ajaibnya tak sampai 5 minit, gajah itu menjadi sedih dan menangis sambil teruai air matanya...

Jutawan itu agak terkejut kerana kawie telah berjaya sekali lagi. kawie bukannya org thailand yg sinonim menjinakkan gajah. kawie adalah org malaysia. mesti ada rahsianya dan jutawan itu harus mengetahui apa rahsia kawie....

Ketika kawie menuntut hadiah tersebut lalu jutawan itupun bertanyakan kepada kawie

"bagaimana kamu boleh membuat gajah itu ketawa dan menangis dalam masa yg sekejap sgt?"

Photobucket

lalu kawie pun menjawab dengan bangganya;

"mula2 tu saya kata kat gajah tu yg saya punya Ko*eK lebih besar dari dia punya, tapi gajah tu tak percaya, sebab tu dia gelak...."

"Sekarang ni saya tunjuk kat gajah tu Ko*eK saya dan gajah tu terkejut lalu menangis.."

nota kaki bucuk: hahahahaha... bangga nya aku mempersembahkan cerita ini!!!...

Perasaan Lelaki...

47 comments
Semalam aku sudah menggunakan disqus comment. tapi benda ini masih lagi baru dan aku agak hairan kerana comments blog aku mempunyai 2 bahagian. Mungkin korang tak perasan tapi comments aku daj jadi carca marba.

Mungkin aku juga tak dapat melihat komen korang dan tak dapat nak reply ataupun lambat reply. Maafkan aku diatas kejahilan aku sendiri.

####################

Photobucket
Semalam aku dah post tentang bahasa wanita, tapi n3 kali ini adalah berkaitan perasaan lelaki pulak.

N3 kali ini pendek kerana aku rasa kurang sihat sikit hari ini...

Photobucket

Ini adalah list yg lelaki amat mengharapkan wanita tahu dan faham

1. Belajar bekerja di toilet: naik..turun..naik..turun..hehehehe...esspecially mulut..

2. Jangan potong rambut anda. JANGAN!!

3. Jangan suruh kami MENEKA!!!.

4. Sekiranya anda tanya soalan yg anda tak mahu dengar jawapan, so, anda akan dengar jawapan yg anda x suka.

5. Kadangkala lelaki tak ingatkan anda. Jangan marah. Biasakan diri...

6. Lelaki jarang berfikir tentang perhubungan.

7. Sunday sport!! Ia seperti bulan mengambang penuh. Biarkan dan jgn kacau kami saat itu.

8. Shopping bukanlah idea yg bagus pun!!

9. Apa jua yg awak pakai... ok jer!!!

10. Awak mempunyai pakaian yg cukup

11. Awak ni mempunyai kasut yg cukup banyak

12. Menangis tu senjata yg berkesan, gunakan bila perlu tapi jgn ingat kami suka...

13. Cakap je ape yg awak mahu.. tak payah bg hints. kami x paham hints2 ni!!!

14. Kami tak tahu hari ini hari apa. kami tak pernah tahu, so tanda je dlm kalendar!!!

15. Ya dan Tidak adalah jawapan yg kami paham... Jgn jawap mungkin!!!

16. Jangan cakap I love You dengan nada seksi... kami tak tahan!!! hehehehe...

17. Periksa minyak kereta/minyak enjin kereta anda... Jgn tahu naik jer

18. Chistoper Columbus tak perlukan panduan arah, so kami pun sama..hehehehe..

19. Sekiranya anda rasa anda gemuk, ia memang gemuk, jgn tanya kami, buatlah poco-poco!!!

20. Sekiranya awak tak dress cam Victoria's secret girls, jgn harap kami nak terhegeh2 ngan awak!!

21. Jgn marahkan kitaorg kerana melihat gadis lain, kalau tak camner kitaorg tahu yg awak memang cantik..hehehehe..

22. Awak bleh suruh kitaorg buat sesuatu tapi jgn tanya macam mana kitaorg buat...

Bahasa Wanita

51 comments
Photobucket
Ramai gak yang tension2 bila aku cakap yg pompuan ni rumit. terutamanya kaum hawa, tapi aku pasrah jer coz sudah tentu ramai antara mereka yg menafikannya.

N3 kali ini akan membincangkan tentang bahasa wanita. Wanita ini termasuklah kawan perempuan, kekasih hati mahupun isteri tersayang

Walaupun wanita ini rumit tetapi sebagai kaum lelaki kita tetap menyayangi wanita dan walaupun lelaki itu sempoi, tak kan lah kita nak bercinta dengan lelaki plak. Itu dikira cinta songsang. hahahaha.. (x moh lah aku)

Yang rumit itu lah yg disayangi, yang leceh itulah yg selalu kita rindu rindukan.

N3 ini khusus untuk lelaki bagi memahami bahasa wanita dan untuk wanita pulak mungkin untuk pengetahuan mereka walaupun mereka akan menafikan ... hahahahahaha....

###############

Photobucket

Bahasa Wanita

Photobucket

* Awak mahu.. = awak mahu

* Kita perlukan.. = saya perlukan...

* Itu keputusan awak... = Keputusan yang betul adalah...

* Buatlah apa yang awak mahu... = Awak akan tanggung balasannya nanti....

* Kita perlu berbincang... = Sya perlu komplen pasal...

* Tentulah.. awak teruskan... = Saya tak mahu awak teruskan....

* Saya tak kecewa... = Tentulah saya kecewa.. Bodoh!!!

* Awak ni.... jantan betullah = Awak perlu bercukur dan berpeluh banyak sangat... pakailah deadorant!!!

* Awak ni merimaskanlah... = Awak ni hanya fikirkan sex sahaja?

* Saya tak emosilah! dan saya tak overreacting! = saya tengah period...

* Dapur ni tak selesalah = saya mahukan rumah baru...

* Saya nak langsir barulah = dan juga carpet, perabut dan cat rumah baru.....

* Saya tak bleh tidor la semalam = Awak berdengkur kuat sangat..

* Awak cintakan saya tak? = Saya nak minta beg prada...hehehehe.. ataupun barang berjenama...

* Berapa banyak awak cintakan saya? = saya ada buat salah yg awak tak suka sgt2....

* Saya nampak gemuk tak? = Cakaplah saya ni cantik!!!.

* Awak kene belajar berkomunikasilah... = Setuju je dengan saya....

* Awak dengar tak apa saya cakap nih!? = [dah terlambat, siaplah awak!!!.]

* Ya = Tak!

* Tak = Tak!

* Mungkin = Tak!!

* Saya minta maaf... = Awak dimaafkan...

* Baby menangis ke? = Apa kata awak dodoikan/ bancuh susu ker kat anak tu!!!...

* Saya tak menjeritlah! = Ya, saya menjerit kerana saya rasa benda tu penting!!!...

Nota kaki bucuk: Aku lah pencinta wanita!!!!

Minah Rempit conversation

48 comments
I just go out for drink of teh tarik with my friends at 3am. then we see 3 cute girls laugh and this atrract our attention to them.

Other minah rempit get more better tips when they are fertile according to some scientific test that came out over the weekend. i did not read it but i heard it over the minah rempit conversations.

so this explain why Minah rempit like pretty boys so much. when Minah rempit are not fertile they like pertty boys but when they are fertile they like manly man. So Minah rempit on the pill like pretty boys because they ain't fertile.

What will happen to this world?

p/s: why the most of 'minah rempit' is so cute? damn it!!!!!

##########

Atas permintaan Boneka Tak sakit, aku buat terjemahan n3 ni walaupun terlewat skit.

Semalam aku keluar minum teh tarik ngan member2 aku kat kedai mamak. Ada 3 org gadis cun melecun dok gelak kuat2. Jadi kami pun tertarik apa yg mereka perbincangankan lagipun mereka ni semuanya lawa beb!

Dari perbualan tu, aku yakinlah yg mereka ni adalah Minah rempit. Minah rempit ni dok bincang pasal pil perancang n lelaki.

Minah Rempit amat menyukai lelaki ensem bila mereka x subur. Jadi mereka akan sentiasa telan pil untuk pastikan mereka tidak subur dan bleh buat seks dengan lelaki ensem.

Minah rempit akan suka lelaki biasa2 bila mereka subur dan boring nk telan pil atau nak tinggalkan dunia rempit ni. Ini menyenangkan mereka memerangkap lelaki biasa dan baik untuk jadi pak sanggup mereka.

p/s: apesal byk minah2 yg cum melecun ni jd minah rempit? hampehhh!!!

Tips untuk memenangi hati pasangan anda!!!

56 comments
Tajuk cam best jer.. N3 ini adalah serius dan sessi perkongsian ilmu.

Dalam hidup berpasangan ini, kadang kala kita menghadapi saat2 kesukaran dimana salah seorang dari pasangan ini mula buat perangai. Ada orang kata kita kene muhasabah diri tapi tak kan kita je yg bermuhasabah diri tapi pasangan kita tu terus terusan menyakitkan hati kita.

Photobucket
Tips ini aku dapat dari salah seorang tok guru aku dan mengizinkan aku untuk berkongsi dengan kawan2 semua.

Bagi yang belum ada pasangan seperti aku, boleh gunakan tips ini sebagai petua ataupun ilmu bila kita mula bercouple.

####################
Untuk Lelaki:
Bagaimana menarik perhatian pasangan perempuan anda:

Photobucket
Pujilah dia,

Berbicara dengan lembut dan manis pd si dia

Memegang tangan dia dengan mesra,

Ciumlah dia (sekiranya isteri),

Ambil berat tentang dia,

Cintailah dia,

Jagalah hati dia,

Tenangkan dia,

Selesakanlah dia,

Lindungilah dia,

Peluklah dia (isteri),

Pertahankan dia,

Belanjalah dia,

Hadiahkan coklat dan bunga untuk dia,

Belikan apa yang dia suka atau perlukan,

Jadilah pendengar yg bagus untuk dia,

Beri perhatian untuk dia,

Sentiasa bersama dia disaat memerlukan,

Sokonglah dia,

Sanggup berbuat apa sahaja untuk dia seperti

berenang dilautan api,

berdiri depan rumah si dia dalam keadaan hujan

atau bla bla bla....


Untuk Perempuan:
Bagaimana menarik perhatian pasangan Lelaki anda:


Photobucket



Jangan call, sms atau bercerita remeh temeh bila dia dok tgk bola..

dan yg paling penting...

Bermesralah dengan dia seikhlas mungkin,

lagi lagi lagiiii bagus kalau berbogel!!!!!

hahahahahahaha.......

nota kaki bucuk:
1.macam tu pun nak kena ajar ker!!!! hahahahahaha...
2.banyaknya tips untuk lelaki menunjukkan perempuan itu rumit!!! hahahahahaa....

Kisah Exam...

37 comments
Photobucket
Semalam dalam mencari ilham, aku terfikir bahawa aku telah menghabiskan masa selama 18 tahun untuk belajar. 2 tahun tadika, 6 tahun sekolah rendah, 5 tahun sekolah menengah, 3 tahun buat diploma dan 2 tahun buat ijazah sarjana muda. Ini merupakan masa yang cukup lama.

Dalam tempoh pembelajaran ini, sudah pastinya banyak kisah kelakar, sedih, bodoh, pandai, nakal dan sebagainya berlaku. Kini setelah tamat pengajian dan memasuki alam pekerjaan, kadang kala kenangan itu kembali mengimbau di sanubari mindaku.

Kadang2 aku juga amat merindui saat2 waktu belajar dulu dan juga rindukan susah senang bersama kawan-kawan.

###############

Kali pertama aku akan mengambil peperiksaan adalah ketika aku berumur 6 tahun. Pada masa itu aku belajar disebuah tadika cina dekat pekan kecil di kampung halamanku. Tadika ini amat menekankan bahasa Inggeris dan aku memanglah teramat2 lah jakun nya terhadap bahasa asing itu. Hanya 4 orang sahaja budak melayu yg memasuki tadika itu iaitu aku, shidi, man dan ayu.

Pada hari peperiksaan itu, aku tak tahu macam mana hendak menjawab soalan peperiksaan. Aku memang tidak memahami soalan kerana aku tidak faham bahasa inggeris. Aku menjadi gelisah dan dok terbayang rotan tokwan aku sekiranya aku gagal peperiksaan itu. Setelah tamatnya peperiksaan, aku sempat berbual dengan shidi.

Shidi: macam mana periksa tadi? hg boleh jawab tak?

kawie: tak.. aku tak reti.. aku hantar kertas tu kosong ja.. aku tak tau nak jawap apa.

Shidi: aku pun sama. aku pun hantar jawapan kosong jugak...

Lepas tu aku terus tumbuk shidi...

kawie: bodoh!!! nanti teacher kata kita TIRU!!!!!

hahaha... pandai sgt aku waktu tu.. tak pasal2 shidi kene tumbuk ngan aku... hahahaha

###############

Photobucket
Bila dah belajar ni, memang tak boleh dipisahkan dengan exam. exam digunakan sebagai penanda aras untuk mengukur tahap kepandaian kita.

Aku masih ingat lagi seorang kawan aku ketika peperiksaan tingkatan 2. Member aku ni memang nakal sikit orangnya dan memang layan habis kepala dia. Memang kelakar habis dia ini. Kadang2 aku dan member2 yg lain gelarkan dia sebagai Man sewel..

Man Sewel ni suka melakukan perkara2 yang tidak terduga oleh kita.. kadang2 kesewelan dia ini memang menghiburkan aku dan member2. Dan dia juga seringkali menjadi bahan ujikaji aku dan kawan2.

Peperiksaan tingkatan 2 memang memerlukan kita memilih satu jawapan sahaja dari A, B, C, D ataupun E. dah menjadi kebiasaan aku dan rakan2, kami akan menulis kertas kecil yg ditanda huruf A,B,C,D,E dan diletakkan didalam poket.

Tujuannya supaya bila sampai tang soalan yg susah, maka aku dan member2 akan mencabut kertas itu untuk ditandakan sebagai jawapan. kalau keluar B, maka jawapan akan ditanda B.

Tapi dalam peperiksaan akhir tahun tu aku dan member2 rasa pelik kenapa man sewel lambat keluar periksa. takkanlah dia study kot sampai serius jer jawap soalan. sedangkan 'toyol' dah ada dalam poket. cabut je satu dan tanda ler.. pelik bin ajaib dia lambat kuar exam.

Lepas tu kami keluar minum selepas periksa. member aku tanyalah kepada man sewel kenapa lambat sgt jawap exam. lalu man sewel pun berkata, sebenarnya dalam setengah jam aku dah habis dah tanda tapi aku boring arr, so aku semak la semula jawapan tu...

member aku x puas hati kerana man sewel study sampai bleh semak semula jawapan lalu berkata pada man sewel. " cibai hg, study tak habaq"

Man sewel pun kata la balik "mana ada aku study, aku cabut toyol lah.. aku semak pun dengan mencabut sekali lagi.. tu yg lambat tuh...

hahahaha... apa lagi riuhlah kami gelakkan man sewel...

###############

Aku mempunyai seorang Paktam yang bekerja sebagai pensyarah di UUM. Beliau adalah seorang Profesor. Aku tak ingat dia mengajar subjek ape kt UUM tu, tapi aku ingat tentang cerita dia tentang bagaimana seorang pelajar yg sanggup berbuat apa sahaja untuk lulus cemerlang.

Sebagai profesor yg berdedikasi dan berkaliber, sudah pastinya diadakan ujian/test untuk menguji pelajar2nya. maka diadakan satu ujian.

setelah tamat test, maka kertas jawapan dikumpulkan dan dia bawa balik untuk disemak. Dalam banyak2 kertas jawapan, ada satu yg menarik perhatian dia untuk menanda kertas itu terlebih dahulu.

Photobucket
Ini adalah kerana dalam kertas itu terselit 2 keping RM50 bersama nota kecil yang bertulis "RM1 untuk setiap 1 markah"

Korang tahu apa yang Pak Tam aku buat?

Dia memulangkan wang sebanyak RM66 kepada pelajar berkenaan...

hahahahaha... padan muda student tuh...

Nota kaki bucuk: ada sesetengah student tu berkata dia sanggup buat apa sahaja asalkan dapat keputusan cemerlang. Nak bagi duit lah, cuci kereta lecturer lah, dan lain2 offer yg diluar dugaan tapi jawapan yg sesuai untuk cemerlang adalah... STUDY... hahahahaha....